Πέμπτη, 17 Φεβρουαρίου 2011

Ενημερωτικό σημείωμα του αιρετού του ΠΥΣΠΕ Γ. Μότσιου



Γιώργος Δ.  Μότσιος                      
Πρέβεζα, 10-02-2011
Αιρετός ΠΥΣΠΕ Ν.   Πρέβεζας           
Τηλ.:6937409692                                                                              

Ιστότοπος: http://blogs.sch.gr/motsiosg    



 

         
                                                                                              
Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,

«Το Διδασκαλείο, ως φορέας μετεκπαίδευσης, τροφοδότησε γενιές δασκάλων και νηπιαγωγών…».  Όμως «… τις σύγχρονες ανάγκες των εκπαιδευτικών δεν μπορεί να καλύψει ο ισχύων θεσμός των Διδασκαλείων», καθώς «…σήμερα πολλοί μετεκπαιδευόμενοι παρακολουθούν τα ίδια προγράμματα που είχαν ως φοιτητές…»
Με αυτές τις διαπιστώσεις η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, δια της επιστολής του Γενικού Γραμματέα στη ΔΟΕ, βάζει ταφόπλακα σ’ ένα θεσμό που αποτέλεσε τον καρπό πολύχρονων διεκδικήσεων των εκπαιδευτικών και που συνέβαλε ουσιαστικά στη βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης στο δημόσιο σχολείο.
Όχι μόνο δεν αναγνωρίζει τη σπουδαιότητα του θεσμού αυτού, αλλά αντίθετα, αντί να τον ενισχύσει και να τον βελτιώσει, πολύ απλά τον καταργεί. Ενώ γράφει στα παλαιότερα των υποδημάτων της  τις εκφρασμένες θέσεις του κλάδου, αλλά και την πρόσφατη πρόταση της Συνόδου των Προέδρων των Παιδαγωγικών Τμημάτων για τα Διδασκαλεία, σύμφωνα με την οποία ζητείται από την πολιτική ηγεσία «να ενισχύσει τα Διδασκαλεία για την επιτέλεση του σημαντικού τους έργου στο χώρο της προσχολικής και της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης…», διαμηνύει πως «…ο διάλογος (δημοκρατική συνήθεια, για όσους δεν το γνωρίζουν !!! Κάτι σαν τη διαβούλευση !!!) θα συνεχιστεί με όλους τους ενδιαφερόμενους με στόχο τη θεσμική αλλαγή στις δομές επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών…», καθώς «…ο ρόλος του εκπαιδευτικού ισχυροποιείται στη διαδικασία αναβάθμισης της ποιότητας της εκπαίδευσης με πρωτοβουλίες αυτενέργειας και κίνητρα καινοτομίας…».
Άραγε αυτό που δεν μπορεί (ή δε θέλει) να καλύψει η κυβέρνηση (χρηματοδότηση και «εξοικονόμηση» των αποσπασμένων στα Διδασκαλεία εκπαιδευτικών) με τον ισχύοντα θεσμό των Διδασκαλείων, θα το καλύψουν κάποιες νέες δομές επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών τύπου «εξομοίωσης», ενταγμένες σε ευρωπαϊκό πρόγραμμα (ΕΣΠΑ), οι οποίες θα  πραγματοποιούνται σε χρόνο εκτός του ωραρίου των εκπαιδευτικών, καταργώντας τη διετή απόσπαση στα Διδασκαλεία; Δηλαδή, κάποιοι θα ροκανίσουν τα πακέτα (τα έργα, επί το κοσμικότερον) με σίγουρη πελατεία τους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι θα απολαύσουν ως βασικότερο κίνητρο καινοτομίας τη μοριοδότηση των όποιων πρωτοβουλιών αυτενέργειάς τους;

Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,

Είναι σαφές ότι η κυβέρνηση και η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας αντιμετωπίζουν με καθαρά «οικονομίστικα» κριτήρια όλους τους τομείς της εκπαιδευτικής πολιτικής. Από τη μετεκπαίδευση και τους διορισμούς μέχρι τις συγχωνεύσεις, υποβιβασμούς και καταργήσεις σχολείων.
Όλα θυσία στο βωμό της εξοικονόμησης πόρων.
Στο χέρι μας είναι αν θα επιτρέψουμε την κατάργηση της μετεκπαίδευσης αλλά και τη λήψη άλλων μέτρων που υποβαθμίζουν την εκπαίδευση, στοχοποιούν και απαξιώνουν τον εκπαιδευτικό.

                                                                                                                                                 
                                                                                   Συναδελφικά
                                                                               Γιώργος Δ. Μότσιος








Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου